National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Design and Implementation of 2D Video Game in Game Engine Godot
Kurtin, Tomáš ; Munzar, Milan (referee) ; Čadík, Martin (advisor)
Cílem práce je narvrhnout a vytvořit novou 2D hru v herním engine Godot. Práce začala návrhem, který se zaměřil na zkoumání již existujících her. Podle získaných poznatků byla vytvořena sada schopností, které hráč bude moci použít. Dále byl vytvořen návrh světa a příběhu, který se v něm odehrává. Jako hlavní mechanika nové hry byla zvolena rychlost z důvodu pomalu působících her z žánru Metroidvania. Rychlost generuje energii, která posilňuje útoky a umožňuje hráči provádět další schopnosti. Celý návrh byl poté implementován v herním engine Godot, který je vývojovým prostředím pro hry. Implementace se zaměruje na vyprávění příběhu a na plynulost a rychlost pohybu.
Development of Game Application for PC in Unity Environment
NOVÁK, Jiří
The main goal of this project is to create an application in form of a PC game. The project focuses on game engine Unity and programming language called "C sharp". Using game engine is a simpler way of coding games for multiplatform environment. It implements commonly used game functions that take care of basic game objects behaviour. Game of this project is 2D and uses sprites for graphics and animations. In this case technique called Pixel art is used. Genre of this game is a platformer slightly leaning to "Metroidvania". A player character can move vertically with the option to jump horizontally. Environment contains traps and enemies which the player tries to avoid or eliminate. During the game progress can player reach different bonuses and score points. The game includes multiple levels with different enemies and difficulties.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.